علیرضا ناصحی، کارگردان نمایش «هیچی نگو»: تلفیق لال بازی و مایم، شیوه اختصاصی من است علیرضا ناصحی، عضو هیئت انتخاب دومین جشنواره پانتومیم زنجان و کارگردان نمایش «هیچی نگو»، حضور و اجرای این اثر در بخش مهمان را با هدف و رویکرد آموزشی و آشنایی هنرمندان ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «مکبث» آزاده سرابی: اجرای پانتومیم نیازمند خلاقیت و صرف انرژی مضاعف است کارگردان نمایش «مکبث»، تاکید کرد تئاتر فقط شنیدن نیست و مخاطب باید بتواند بدون شنیدن هم به درک واقعی از اجرا برسد. او اجرای پانتومیم را مستلزم خلاقیت و انرژی مضاعف ...
کارگردان نمایش «چرا زندگی اینجوریه» مطرح کرد دعوت از گروههای پانتومیم حرفهای به ارتقای سطح کارها کمک میکند محمد بهادری یکی از کارگردانان نمایش «چرا زندگی اینجوریه» میگوید آنچه از پانتومیم در اذهان باقی مانده بیشتر آن چیزی است که در برنامههای تلویزیونی و در مسابقات ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «مای نیم ایز سرگرمی» فرزاد روایی: پانتومیمِ قابلفهم، کودک درون مخاطب را زنده میکند کارگردان نمایش «مای نیم ایز سرگرمی» معتقد است پانتومیم باید برای مخاطب قابلفهم همراه با سرگرمی باشد تا بتواند کودک درون او را زنده کند، در غیر این صورت مخاطب آن را ...
گفتوگو با علی عباسی، کارگردان حاضر در جشنواره پانتومیم زنجان وقتی فردوسی و شکسپیر هم را ملاقات میکنند علی عباسی، کارگردان نمایش «سوگ فریدون در سرزمین لیر شاه»، این اثر را تلفیقی از داستان فریدون و سه پسرش در اشعار فردوسی با ماجرای لیر و سه دخترش در نمایشنامه ویلیام ...
در نخستین کارگاه نقد و بررسی جشنواره پانتومیم مطرح شد ایدههای خوب و لزوم توجه به تکنیک دو عضو هیئت منتقدان دومین جشنواره بینالمللی پانتومیم زنجان در نخستین کارگاه نقد و بررسی و تحلیل آثار با اشاره به ایدههای خوب آثار از لزوم توجه به تکنیک در اجرای ...
در نخستین کارگاه جشنواره بینالمللی پانتومیم زنجان مطرح شد استفاده سلیقهای از موسیقی بومی در نمایش آسیبزننده است کیارش میرمحمدرضایی، مدرس موسیقی و آهنگساز فعال در حوزه هنرهای نمایشی با بیان اینکه موسیقی میتواند بیانکننده هویت فردی و یا اجتماعی انسانها باشد، گفت ...
سلمان شفیعی، کارگردان نمایش «کاغذ کثیف»: جشنواره، هنرمندان بیشتری را تشویق میکند تا پانتومیم کار کنند سلمان شفیعی، کارگردان نمایش «کاغذ کثیف»، باور دارد صرف برگزاری جشنواره پانتومیم زنجان، باعث خواهد شد هنرمندان بیشتری در عرصه نمایش، تشویق شوند تا پانتومیم هم کار ...
دومین جشنواره بینالمللی پانتومیم در زنجان آغاز شد دومین جشنواره بینالمللی پانتومیم با حضور ۱۸ گروه داخلی و پنج گروه خارجی از ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه ۱۷ مهر) کار خود را آغاز کرد.
پیام مدیر سازمان جهانی مایم به جشنواره پانتومیم زنجان مارکو استوجانوویچ، رییس موسسه جهانی مایم، در پیامی به دومین جشنواره بینالمللی پانتومیم زنجان، این رویداد را فرصتی ارزشمند برای علاقهمندان و تماشاگران هنرهای ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در جشنواره پانتومیم زنجان «شمشیر»؛ روایت جاهطلبی ناکام انسان کیوان آذرخش، نویسنده و کارگردان نمایش «شمشیر» میگوید این نمایش روایت مرگ انسان بهواسطه جاهطلبی است که به صورت پانتومیم اجرا میشود.
در آستانه آغاز نخستین روز رویداد پیامهای مدیران استانی به دومین جشنواره بینالمللی پانتومیم زنجان منتشر شد پیام استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و دبیر دومین جشنواره بینالمللی پانتومیم زنجان به این رویداد هنری منتشر شد.
مدیر سازمان جهانی مایم: هنرمندان ایرانی از ظرفیت داستانگویی در پانتومیم استفاده کنند مارکو استوجانوویچ، مدیر سازمان جهانی مایم در نشست تخصصی و خبری دومین جشنواره بینالمللی پانتومیم زنجان با تاکید بر پیشینه تاریخی غنی ایران در حوزه داستانگویی از ...
در گفتوگو با پوریا رضایی، کارگردان نمایش «ما دلقک نیستیم» مطرح شد بیراهه رفتن تئاتر کشور و فراموشی هنرهای اجرایی چون پانتومیم پوریا رضایی، کارگردان «ما دلقک نیستیم» که قرار است در جشنواره پانتومیم زنجان اجرا شود، اعتقاد دارد جریان عمومی تئاتر کشور در چند سال گذشته به بیراهه رفته است و باعث ...
مرجان خورسند، کارگردان نمایش «امپراتور»: پانتومیم یکی از رشتههای مهجور تئاتر ماست مرجان خورسند باور دارد برگزاری جشنوارههای تخصصی بهخصوص در شاخههای مهجوری مثل پانتومیم میتواند آن را به حوزه نمایشهای پرکارتر تبدیل کند.
الیسا کاظمی، کارگردان حاضر در جشنواره پانتومیم زنجان: «دختر تنها»، بیانگر دغدغه دختری زبالهگرد با زبان بدن و موسیقی است الیسا کاظمی، نویسنده و کارگردان پانتومیم «دختر تنها» میگوید این نمایش به دغدغه یک دختر زبالهگرد با زبان بدن و موسیقی میپردازد.