در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان ژاپنی حاضر در جشنواره بین‌المللی پانتومیم

هیرومی هوسوکاوا: بیان احساسات بازیگران ایرانی عالی است

هیرومی هوسوکاوا، کارگردان ژاپنی، که با نمایش «بدرخش» در جشنواره پانتومیم زنجان حضور دارد، بازیگران ایرانی را هنرمندانی دانست که احساسات خود را خیلی خوب به نمایش می‌گذارند.

به گزارش ایران تئاتر، هیرومی هوسوکاوا، کارگردان ژاپنی، نمایش «بدرخش» را در دومین روز جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان (سه‌شنبه 18 مهر) در دو نوبت صبح و عصر در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی زنجان روی صحنه برد.

هوسوکاوا با اشاره به این‌که این نمایش دارای سه اپیزود است، توضیح داد: «داستان‌های این سه اپیزود بدون ارتباط با یکدیگر هستند و درواقع تماشاگر شاهد سه اجرای متفاوت است.»

این هنرمند ژاپنی افزود: «اپیزود اول با عنوان «سفینه اپرا» در ژانر علمی-تخیلی به داستان فضانوردی می‌پردازد که برای نجات یک شاهزاده به فضا سفر می‌کند. اپیزود دوم در ژانر کمدی با نام «وسایل فرشته بلندمرتبه»، روایت‌گر داستان فرشته‌ای است که سعی در کمک و نجات انسان‌ها دارد؛ و سومین اپیزود در ژانری اجتماعی با نام «پرتره نقاش» به داستان زندگی نقاشی که شمایل خود را نقاشی می‌کند، اشاره دارد.»

کارگردان نمایش «بدرخش» درباره جایگاه پانتومیم در کشورش گفت: «پیش‌ازاین، اجرای پانتومیم در شهر توکیو مرسوم نبود. به همین دلیل من تصمیم به تأسیس گروهی به نام مای موریک گرفتم. هدف اولیه این گروه، افزایش تعداد نمایش‌ها و معرفی هنر پانتومیم به تماشاگران بود.»

او با اشاره به تماشای چند اجرای ایرانی در جشنواره پانتومیم زنجان، ادامه داد: «اجرای هنرمندان ایرانی بسیار عالی است. تاکنون آثار زیادی را به تماشا ننشسته‌ام اما در همین اجراهای محدود که دیدم متوجه شدم بازیگران ایرانی احساسات خود را خیلی خوب به نمایش می‌گذارند.»

این هنرمند در پایان سخنانش گفت: «حضور در جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان برای من بسیار ارزشمند و جالب بود و قطعاً در جشنواره‌های بعدی نیز در ایران شرکت خواهم کرد.»

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و نهاد‌های استانی به دبیری ساسان قجر از 17 تا 20 مهر 1402 در زنجان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران