در حال بارگذاری ...
...

فراخوان همایش تئاتر منطقه‌ای تاک (عاشوراییان) منتشر شد

فراخوان همایش تئاتر منطقه‌ای تاک (عاشوراییان) منتشر شد

نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای تاک (عاشوراییان) که با حضور استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، قزوین و زنجان در شهرستان ملایر برگزار می‌شود، فراخوان خود را منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای تاک (عاشوراییان) در راستای ترویج فرهنگ والای عاشورا از بیستم تا سی و یکم مرداد 1403، به دبیری محمد قاسمی در ملایر برگزار می‌شود.

در این همایش که به همت موسسه فرهنگی و هنری باران و با همکاری اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر برگزار می‌شود، استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، قزوین و زنجان حضور دارند.

در فراخوان این همایش آمده است:

بخش‌های مسابقه:

 این همایش در ۲ بخش مسابقه و ویژه برگزار می‌شود در بخش مسابقه، ستاد برگزاری همایش پذیرای هشت نمایش صحنه‌ای و ۷ نمایش خیابانی است و بخش دوم نیز ویژه شهدای این شهرستان است.

بخش ویژه  این همایش مربوط به شهدای اخیر شهرستان ملایر همچون شهیدان ابراهیم‌خانی، نظری، خداداد، میرزایی و شهدای خدمت پرداخته است.

موضوعات:

تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های دفاع مقدس، شناسایی و شکوفایی استعدادهای خلاق و جوان در حوزه هنرهای نمایش و حمایت از گروه‌های نمایشی برای تولید آثار فاخر در راستای اهداف همایش را از اهداف برگزاری همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان است

 همچنین مردم و فرهنگ عاشورایی، متون برگرفته از قیام عاشورا، انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا، آئین و مناسک در فرهنگ عاشورایی، نقش عاشورا در هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم، نقش زنان در مقاومت و پایداری برگرفته از فرهنگ عاشورایی و تبیین حجاب اسلامی را از موضوعات و محورهای همایش در بخش مسابقه عنوان کرد.

شرایط حضور:

 متون ارائه‌شده در همایش باید صرفاً ایرانی باشد و هر کارگردان می‌تواند متقاضی شرکت در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و  ویژه شهدا باشد که درنهایت در صورت پذیرفته شدن فقط  با یک اثر و تنها در یک بخش حضور نهایی خواهد داشت.

گروه‌هایی که با اجراهای بدیع و خلاق و شیوه‌پردازانه و استفاده از بازیگران و عوامل حداکثر ۶ نفر، موفق به تولید اثر شده باشند، در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت و هر یک از گروه‌های پذیرفته‌شده در بخش‌های سه‌گانه متعهد به دو نوبت اجرا در طول برگزاری همایش هستند.

دبیرخانه برگزاری همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان   هیچ مسئولیتی در قبال تهیه دکور ندارد

 زمان و مکان اجراها به تشخیص ستاد برگزاری همایش است و به تمام گروه‌های پذیرفته‌شده (در نمایش‌های صحنه‌ای ۱۰۰ میلیون ریال و نمایش‌های خیابانی ۵۰ میلیون ریال) کمک‌هزینه پرداخت می‌شود.

گاه‌شمار:

 حداکثر مهلت ارسال آثار تا دهم مرداد است و بازبینی آثار تا ۱۲ مرداد انجام و پذیرفته‌شدگان نهایی ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگان باید پنج لوح فشرده باکیفیت قابل قبول، فرم تکمیل‌شده تقاضای حضور در همایش به همراه مجوز نویسنده و ایده پرداز را در مهلت مقرر فراخوان همایش به دبیرخانه همایش واقع در ملایر، خیابان سعدی، کوچه شهید شیرزادی، موسسه فرهنگی و هنری باران ارسال کرده و برای هماهنگی با شماره ۰۹۳۸۸۳۳۱۵۵۶ تماس حاصل کنند.

جوایز:

ستاد برگزاری همایش به تشخیص هیئت‌داوران از برگزیدگان در بخش صحنه‌ای  و در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد، طراحی صحنه و موسیقی و در بخش خیابانی در رشته‌های طرح و ایده، کارگردانی، بازیگری زن و مرد و طراحی فضا با اهدای تندیس، لوح سپاس و جایزه نقدی تقدیر به عمل می‌آورد.

 همچنین با تشخیص هیئت‌داوران از شایستگان تقدیر در تمامی رشته‌های صحنه‌های و خیابانی با اهداء لوح و جایزه تقدیر خواهد شد