در حال بارگذاری ...
پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، معناگر همدلی، انسانیت و صلح است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، هنر تئاتر را معناگر همدلی، انسانیت و صلح ‌دانست.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در زنجان، اصغر حاج علی‌اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با انتشار پیامی، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را گرامی داشت.

در متن این پیام آمده است :

«تئاتر را می‌توان یکی از تلاش‌های اساسی انسان در پدید آوردن ساختار مطلوب اجتماعی به حساب آورد که مجموعه‌ای از باورها و اندیشه‌های انسان‌ساز و متعالی را در قامت هنری نجیب منعکس می‌کند.
در زمانه‌ای که ترس، بدگمانی و جنگ بر جای جای این کره خاکی به‌خصوص غزه مظلوم سایه افکنده است، این هنر والا با ظرافتی هر چه تمام‌تر روح انسان دربند ترس و بدگمانی را در بر می‌گیرد و در این راه، از انسان تصویر دیگری می‌سازد و برای جوامع بشری پنجره‌ای رو به افق‌ها و انتخاب‌های تازه باز می‌کند.
در بهار طبیعت، همنوا با خوش یمنی هفتمین روز نوروز باستانی، روز جهانی تئاتر را پاس می‌داریم که هنر تئاتر معنای همدلی، انسانیت و صلح ‌است.
این روز باشکوه بهانه‌ای است برای تکریم تلاش‌های خالصانه هنرمندان بی‌ادعایی که هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و صحنه‌های نمایش را با حضورشان همواره گرم و روشن نگه می‌دارند.
بر خود وظیفه می‌دانم روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به کلیه هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی به‌ویژه هنرمندان شریف تئاتر استان زنجان تبریک و شاد باش گفته و از خداوند متعال درخشش روز افزون ایشان را در قله‌های هنر نمایش کشور مسئلت نمایم.»




مطالب مرتبط

با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد
با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد

با حضور عوامل جشنواره و همچنین مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آئین تجلیل از عوامل نخستین جشنواره آئینی سنتی کشور برگزار شد.

|

در نشست ساسان قجر  با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان مطرح شد:

جشنواره‌هایی با پشتوانه علمی  هنر زنجان را به جهانیان معرفی می‌کند
در نشست ساسان قجر با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان مطرح شد:

جشنواره‌هایی با پشتوانه علمی هنر زنجان را به جهانیان معرفی می‌کند

حاج علی اکبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در نشستی با ساسان قجر دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم، برگزاری جشنواره هایی با پشتوانه علمی را راهی برای نشان دادن اهداف کشور به جهان نشان دانست. که به وسیله برگزاری جشنواره هایی از این دست، می‌توان چهره زنجان و هنرش ...

|

نظرات کاربران