در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد

با حضور عوامل جشنواره و همچنین مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آئین تجلیل از عوامل نخستین جشنواره آئینی سنتی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از زنجان، آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور با حضور دبیر و عوامل اجرایی این جشنواره، مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان روز یکشنبه 27 اسفند ماه 1402 در محل تالار اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

در ابتدای این نشست آیاتی چند از کلام ا... مجید زینت افزای مراسم شد و پس از آن ابراهیم قاسمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در این نشست، در خصوص روند اجرای این جشنواره توضیحاتی را ارائه کرد

وی ادامه داد : طرح نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور در سال 1398 توسط آقای سهامی به این اداره کل واصل گشت که پس از بررسی های کارشناسی به اداره کل هنرهای نمایشی ارسال و منجر به صدور مجوز گردید.که متاسفانه به دلیل بیماری منحوس کرونا اجرای آن به تعویق افتاد و  سرانجام در سال 1402  با پیگیری های شخص آقای سهامی و آقای حسنی به عنوان مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان این جشنواره برگزار گردید.

در ادامه آقای امیر سهامی دبیر نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور ضمن عرض خسته نباشید به عوامل اجرایی جشنواره گفت وظیفه هنرمند دیدن زیبائی هاست و این زیبائی ها به بهترین شکل ممکن می بایست به سمع و نظر مخاطب برسد.زنده نگه داشتن آئین ها و سنت ها ی مناطق ترک نشین یکی از وظایف ماست که می بایست به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در پایان اصغر علی اکبری مدیرکل فرهنگ و ارساد اسلامی استان زنجان ضمن خسته نباشید به معاونین، مسئولین و کارشناسان اداره کل، از مساعی ارزشمند تیم اجرایی جشنواره در به ثمر رسیدن نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور تشکر نمود و افزود اگر آئین ها و سنت های مناطق مختلف کشورمان حفظ نشود جامعه با تکانه های شدید فرهنگی مواجه خواهد شد و بنابراین وظیفه مسئولان فرهنگی است که در حفظ و احیای آئین ها کوشا باشند.

علی اکبری در پایان برای برگزار کنندگان دو دوم جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان آرزوی موفقیت نمود.

در پایان این نشست الواح تقدیر عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور با دستان پیشکسوتان و مسئولان اداره کل به ایشان اهداء گردید.




مطالب مرتبط

فرشته جعفری کارگردان حاضر در بخش خیابانی سومین جشنواره ملی تئاتر رضوی

ارادت قلبی مردم ایران به امام هشتم وصف ناپذیر است
فرشته جعفری کارگردان حاضر در بخش خیابانی سومین جشنواره ملی تئاتر رضوی

ارادت قلبی مردم ایران به امام هشتم وصف ناپذیر است

فرشته جعفری که با نمایش «لکه های پاک» در بخش خیابانی سومین جشنواره ملی تئاتر رضوی حاضر است؛ برگزاری جشنواره‌ها موجب تحرک و پویایی جامعه ی تئاتری کشور می‌داند.

|

در نشست ساسان قجر  با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان مطرح شد:

جشنواره‌هایی با پشتوانه علمی  هنر زنجان را به جهانیان معرفی می‌کند
در نشست ساسان قجر با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان مطرح شد:

جشنواره‌هایی با پشتوانه علمی هنر زنجان را به جهانیان معرفی می‌کند

حاج علی اکبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در نشستی با ساسان قجر دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم، برگزاری جشنواره هایی با پشتوانه علمی را راهی برای نشان دادن اهداف کشور به جهان نشان دانست. که به وسیله برگزاری جشنواره هایی از این دست، می‌توان چهره زنجان و هنرش ...

|

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

برای طرح تئاتر شهر زنجان، 80 میلیارد تومن بودجه اختصاص یافته است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

برای طرح تئاتر شهر زنجان، 80 میلیارد تومن بودجه اختصاص یافته است

محمدمهدی اسماعیلی در سفر به زنجان و در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر این شهر، از اختصاص بودجه 80 میلیارد تومانی برای ساخت تئاتر شهر زنجان خبر داد و خواستار تکمیل هر چه زودتر این پروژه شد.

|

نظرات کاربران