در حال بارگذاری ...
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره آئینی سنتی ترک‌زبانان کشور

ژاکلین کرمی: نوجوانان ایرانی باید با قهرمان‌های خود آشنا شوند

ژاکلین کرمی، کارگردان نمایش «نقل کوراوغلی و جعفر پاشا» بر این باور است که جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور باعث می‌شود مردم با هویت خود آشنا شوند و جوانان و نوجوانان ایرانی، قهرمان‌های کهن همچون کور اوغلی را که نماد ایستادگی در برابر ظلم و بی عدالتی است، بشناسند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در زنجان، نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور از ۲۷ تا ۳۰ مهر در این شهر در حال برگزاری است.

ژاکلین کرمی، کارگردان نمایش «نقل کوراوغلی و جعفر پاشا» که برای شرکت در این جشنواره در زنجان حضور دارد، با بیان این‌که گروه اجرایی این نمایش متشکل از ۳۰ نفر است، گفت: «گروه فرم این نمایش از کودکان زیر ۱۲ سال تشکیل شده است که با عشق و علاقه فعالیت می‌کنند.»

او افزود: «داستان کوراوغلی، یک داستان حماسی است که درباره مبارزه طولانی مردم در مقابل دشمنان خارجی و داخلی و همچنین ایستادگی در برابر ظلم و بی‌عدالتی است.»

کارگردان گروه نمایشی «نقل کوراوغلی و جعفر پاشا»، با ابراز خوشنودی از حضور در این جشنواره گفت: «این جشنواره باعث می‌شود که مردم هویت خود را فراموش نکنند و همچنین جوانان و نوجوانان نیز با آیین‌ها و سنت‌های کهن آشنا می‌شوند.»

این هنرمند با بیان اینکه هر زبان و لهجه‌ای ارزش‌های خاص خودش را دارد، افزود: «در کشورهای غربی همه بر پیشنیان خود آشنایی کاملی دارند، ولی متاسفانه برخی از جوانان و نوجوانان ما با قهرمان‌های خود و به عنوان مثال فردی به نام کور اوغلی آشنایی ندارند، هدف از اجرای ما نیز این موضوع بود که نوجوانان با قهرمان‌های کهن کشورشان آشنا شوند و الگویی از ترک‌های ایران داشته باشند.»

نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مؤسسه تئاتر آزاد عرفان و ارگان‌های استانی، از ۲۷ تا ۳۰ مهر به دبیری امیر سهامی در زنجان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد
با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد

با حضور عوامل جشنواره و همچنین مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آئین تجلیل از عوامل نخستین جشنواره آئینی سنتی کشور برگزار شد.

|

با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است
با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و امید است شهر زنجان در مهر 1403، میزبان آثاری بیشتر از هنرمندان خارجی باشد.

|

گفت‌وگو با داور جشنواره آیینی سنتی ترک زبانان کشور

منوچهر نجفی: برگزاری جشنواره‌ها باید مستمر باشد

منوچهر نجفی، داور نخستین جشنواره آیینی و سنتی ترک زبانان کشور براین باور است که برای اثرگذاری عمیق و بیشتر، باید علاوه بر برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌ای مستمر و همیشگی از طریق صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد و شهرداری برای ارتقا و ماندگاری هنرهای آیینی انجام شود.

|

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

در آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، دو نمایش صحنه‌ای «مرثیه‌ای برای کلمات» به کارگردانی سجاد انصاری و «لابیرنت» به کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان به جشنواره مناطق فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران