در حال بارگذاری ...
سلمان شفیعی، کارگردان نمایش «کاغذ کثیف»:

جشنواره، هنرمندان بیشتری را تشویق می‌کند تا پانتومیم کار کنند

سلمان شفیعی، کارگردان نمایش «کاغذ کثیف»، باور دارد صرف برگزاری جشنواره پانتومیم زنجان، باعث خواهد شد هنرمندان بیشتری در عرصه نمایش، تشویق شوند تا پانتومیم هم کار کنند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایش «کاغذ کثیف»، نوشته علی عباسی و کار سلمان شفیعی از خلخال است که سه‌شنبه 18 مهر، در دومین روز از دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان روی صحنه خواهد رفت.

این کارگردان درباره داستان نمایش «کاغذ کثیف» گفت: «نمایش «کاغذ کثیف» درباره دو کودک است که در خیابان مشغول به کار هستند تا از این طریق امرار معاش کنند. در این حین یکی از بچه‌ها دچار حادثه می‌شود و مواجهه با این موضوع، قصه را پیش می‌برد.» 

شفیعی، در ادامه به هدف اصلی اجرای این نمایش اشاره کرد و افزود: «باید بچه‌های کار را دریابیم. این بچه‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند و نمی‌توانند زندگی درستی داشته باشند. هدف ما تلنگری به مخاطب بود تا بیش از گذشته حواسش به این قشر از جامعه هم باشد.» 

او که در این نمایش با بازیگران کودک کار کرده است، در این باره توضیح داد: «کار با بچه‌ها بسیار سخت است و من نیز در این نمایش دو بازیگر کودک دارم که تلاش کردیم به شکل و شیوه‌ای جدید آن‌ها را با فضای پانتومیم آشنا کنیم و کار را به اجرا برسانیم.»

این هنرمند تئاتر که برای نخستین بار به سراغ پانتومیم رفته است، درباره جایگاه فعلی این گونه نمایشی گفت: «جای پانتومیم در عرصه هنرهای نمایشی ایران بسیار خالی است و ما هنرمندان بسیاری داریم که به این عرصه علاقه‌مند هستند. می‌توان با برگزاری جشنواره پانتومیم و ادامه این راه، مسیر را برای افراد بیشتری هموار کرد و پانتومیم را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.»

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و ارگان‌های استانی زنجان به دبیری ساسان قجر از 17 تا 20 مهر 1402 در زنجان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران