در حال بارگذاری ...
الیسا کاظمی، کارگردان حاضر در جشنواره پانتومیم زنجان:

«دختر تنها»، بیانگر دغدغه دختری زباله‌گرد با زبان بدن و موسیقی است

الیسا کاظمی، نویسنده و کارگردان پانتومیم «دختر تنها» می‌گوید این نمایش به دغدغه یک دختر زباله‌گرد با زبان بدن و موسیقی می‌پردازد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از خبرگزاری آنا، الیسا کاظمی، نویسنده و کارگردان نمایش «دختر تنها» است که از استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه در بخش تجربه‌های پویا دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان حضور دارد. 

کاظمی درباره داستانی که این نمایش به آن می‌پردازد، گفت: «پانتومیم «دختر تنها» روایتگر بخشی از زندگی یک دختر زباله‎‌گرد است.»

او ادامه داد: «این نمایش یک دغدغه اجتماعی تلخ را به کمک موسیقی و زبان بدن روایت می‌کند. البته سعی کردم تا تنها تاریکی و سیاهی‌ها را به نمایش نگذاشته و در شیوه اجرا لحظاتی شیرین خلق کنم.»

این هنرمند افزود: «من حدود هفت سال است که در زمینه هنر پانتومیم فعال هستم و به نظرم این هنر با حرکت صرف، به راحتی می‌تواند مشکلات و حرف‌های اجتماعی زیادی را به نمایش بگذارد.»

کارگردان نمایش «دختر تنها» توضیح داد: «خوشبختانه مخاطبان با پانتومیم ارتباط خوبی برقرار می‌کنند اما این هنر زیاد مورد توجه نیست و شاید برگزاری جشنواره‌ای تخصصی مثل جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان بتواند در معرفی هنر پانتومیم به مخاطبان موثر باشد.»

او افزود: «پانتومیم زبان بدن است که مبتنی بر حرکات، حرف‌های خود را به مخاطب منتقل می‌کند. من ابتدا با پانتومیم کار خودم را شروع کردم و به همین دلیل تعلق خاطر بیشتری به این هنر دارم.»

الیسا کاظمی در پایان گفت: «خیلی خوشحالم از اینکه برای اولین بار در این جشنواره شرکت کرده‌ام و قطعا حضور گروه‌های بین‌الملل در رشد و ارتقای این هنر و آموزش بیشتر آن برای علاقه‌مندان بسیار ارزشمند است.»

نمایش «دختر تنها» به نویسندگی و کارگردانی الیسا کاظمی روز دوشنبه 17 مهر در اولین روز برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان ساعت 10 با مدت زمان 15 دقیقه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و ارگان‌های استانی به دبیری ساسان قجر از 17 تا 20 مهر 1402 در زنجان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران