در حال بارگذاری ...
پیام معاون هنری وزیر به جشنواره پانتومیم منتشر شد

فرصت مهمی برای توجه‌دهی به استعدادهای ویژه هنری

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به جشنواره بین‌المللی پانتومیم، این جشنواره را فرصت مهمی برای توجه‌دهی به استعدادهای ویژه هنری عنوان کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، محمود سالاری، پیام خود را به جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان ارسال کرد.

متن پیام معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

«بسم‌الله النّور
آنگاه‌که مرزهای کلام، در برابر روشنایی‌های شگفت درک عمیق و برداشت‌های انتزاعی آدمی، رنگ می‌بازد، سکوتی سرشار از نکته و پیام درحرکت و تپش‌های ریزنقش بازیگران، جلوه‌ای تازه و گسترده می‌یابد.
روایت پانتومیم در بستر نمایش، روایتی متفاوت است که در عین کنار گذاشتن آگاهانه کلمه و صدا، طیف وسیع‌تری از مخاطبان را به تماشای سکوت پرهیاهوی خود می‌کشاند و کرانه‌های تعداد و تنوّع مخاطبان را بسیار فراخ‌تر می‌کند.
این قابلیت، فرصت فراهمی است برای توجّه دهی به استعدادهای ویژه هنری در آن بخش‌هایی از میهن اسلامی‌مان که در صورت توسعه فرصت‌های ناب هنری در بین جوانان و نوجوانان شگفتی‌ساز و مومن‌شان، می‌توانند کاشف و بروز دهنده استعدادها و قابلیت‌هایی درخور و شایسته‌تر از پیش باشند.
بر این باور، امیدوارم که به عنایت الهی، دوّمین جشنواره بین‌المللی پانتومیم در خطه مومن‌خیز زنجان، مرزهای توفیق و تأثیر خود را با سرافرازی و جریان‌سازی‌های مستمرّ، طی نماید.
موفقیّت تمامی دست‌اندرکاران و تلاشمندان این رویداد بزرگ و تعمیم هرچه بیشتر هنر شریف نمایش در فهرست مصرف فرهنگی مردم عزیزمان، در سایه‌سار برگزاری چنین جشنواره‌های هدفمند و جریان‌سازی که هم برپایه ضرورت‌های هنری شکل گرفته‌اند و هم فرصت‌سازی‌های عدالت گرایانه را وجهه همّت خویش، قرار داده‌اند را از خداوند منان خواهانم.»

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و نهاد‌های استانی به دبیری ساسان قجر از 17 تا 20 مهر 1402 در زنجان در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران