در حال بارگذاری ...
کارگردان حاضر در جشنواره پانتومیم زنجان:

پانتومیم باید به سمت عمومی شدن و معرفی به مردم برود

محسن مسعوی‌فر، نویسنده و کارگردان نمایش «پرواز آرزوی من است» می‌گوید اگر جشنواره بین‌المللی پانتومیم بتواند به سمت اجراهای عمومی و فراگیر شدن این هنر در بین مردم برود، قابل تقدیر است. 

به گزارش ایران تئاتر به نقل از فارس، محسن مسعودی‌فر، نویسنده و کارگردان نمایش «پرواز آرزوی من است» از خراسان رضوی است که در بخش تجربه‌های پویا دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان روی صحنه خواهد رفت.

مسعودی‌فر درباره شروع فعالیت در زمینه پانتومیم گفت: «ما با تاکید بر امر آموزش تئاتر در نیشابور سعی کردیم برای اولین بار آموزشگاهی در این شهر تاسیس کنیم و خوشبختانه در جشنواره‌ها و رویدادهای متفاوت کشوری حضور داشته باشیم.» 

او با اشاره به داستان نمایش «پرواز آرزوی من است»، ادامه داد: «داستان نمایش ما در مورد دختری است که در مسیر رفتن به دانشگاه بر اثر سانحه رانندگی به کما می‌رود و اعضای بدن او به سه بیمار دیگر اهدا می‌شود. فرهنگ‌سازی اهدای عضو در شهر ما آن قدر ارزشمند است که نیشابور رتبه اول اهدای عضو را در استان خراسان و رتبه سوم در کشور را در این رابطه دارد.» 

این هنرمند افزود: «ما سعی کردیم با پرداختن به دغدغه‌های جهانی که تمام مردم دنیا درگیر آن هستند، اثری تاثیرگذار به نمایش بگذاریم و به فرهنگ‌سازی بپردازیم.»

مسعودی‌فر با بیان اینکه پانتومیم در انتقال پیام بسیار کمک‌کننده است، توضیح داد: «نقطه قوت پانتومیم باعث می‌شود تا مردم در سراسر جهان به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.»

او با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، رویداد بسیار شریفی است، افزود: «ایده برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی برای پانتومیم بسیار ارزشمند، بکر و قابل احترام است، به ویژه اینکه رویکرد آموزشی هم دارد. پرداختن به موضوعاتی چون محیط زیست، دغدغه‌های جهانی مثل صلح و... باعث فرهنگ‌سازی‌ و ارتباط مردم در تمام دنیا می‌شود.»

این هنرمند ادامه داد: «پانتومیم در ایران مثل دیگر گونه‌های نمایشی مظلوم واقع شده است. همه فکر می‌کنند با سفید کردن صورت و پوشیدن دستکش می‌توانند به اجرا بپردازند.»

مسعودی‌فر در پایان گفت: «اگر جشنواره بین‌المللی پانتومیم بتواند به سمت اجراهای عمومی و فراگیر شدن این هنر در بین مردم برود، قابل تقدیر است. در واقع ما باید پانتومیم را به سمت مردم ببریم حتی اگر آن‌ها تمایلی برای حضور در سالن نداشتند، آثارمان را در فضاهای عمومی اجرا کنیم و مردم را با پانتومیم آشنا کنیم، چراکه اگر این برنامه درون گروهی باشد، اتفاق خاصی را رقم نخواهد زد.»

نمایش «پرواز آرزوی من است» به نویسندگی و کارگردانی محسن مسعودی‌فر روز دوشنبه 17 مهر در اولین روز برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان ساعت 10:45 با مدت زمان 15 دقیقه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و ارگان‌های استانی به دبیری ساسان قجر از 17 لغایت 20 مهر ماه 1402 در رنجان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است
با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و امید است شهر زنجان در مهر 1403، میزبان آثاری بیشتر از هنرمندان خارجی باشد.

|

نظرات کاربران