در حال بارگذاری ...

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره پانتومیم زنجان منتشر شد

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان نوشت اگر سکوت، در جای دقیق خود نشسته باشد، گویاتر و رساتر از هر واژه و دیالوگی‌ است و این‌ها، همگی در آیینه تئاتر پانتومیم معنا و جلوه‌ای رهاتر و فراگیر پیدا می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام کاظم نظری آمده است:

«عرصه نمایش، همان آینه شفّاف و زلالی است که رو در روی زندگی گذاشته شده و هر چقدر به متن زندگی، روابط بین مردم و واقعیت‌های جریان ِ روزمره جامعه نزدیک‌تر باشد، چگونگی این روابط و جریان‌ها و زیبایی‌های مطلوب یا  ناپسندی کژتابی‌های آن‌ها را با جزئیات بیشتری نمایش می‌دهد. و گاهی اگر سکوت، در جای دقیق خود نشسته باشد، گویاتر و رساتر از هر واژه و دیالوگی‌ است و این‌ها، همگی در آیینه تئاتر پانتومیم معنا و جلوه‌ای رهاتر، فراگیر و البته فارغ از مرزهای زبان و لهجه و صدا و هر امکانی دیگری که واژه نیازمند است، معنا می‌یابد.
این توان و گستره نفوذ و تاثیرگذاری پانتومیم در بین وسعتی از مخاطبانی است که اتفاقاً گریزان از شنیدن نیستند، بلکه فراغت از کلام را آگاهانه انتخاب کرده‌اند و با تکیه بر هوشمندی خود،  وسیع‌تر شدن حوزه برداشت خود را به جای آن گذاشته‌اند.
اینک «دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان» میزبان چنین ظرفیت و توانمندی و امکانی است. امکانی که در این نوبت از رویدادش، جهانی شده و طبیعتاً می‌تواند به میزان چشمگیری،   زمینه‌ حضور مشارکت‌گرای آحاد مختلف مردم و خانواده‌های مرتبط با گروه‌های هنری، وابستگان آن‌ها و سایر ِ  شهروندان کشور عزیزمان، ایران اسلامی را فراهم آورد.
علاوه بر این، رویکرد وسیع‌تر مردمی این رویداد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری استانی و شهرستانی باشد.
این‌ها و آنچه در تماشای اجراهای متنوّع و  زیبای هنرمندان کشورمان و آورده‌های نمایشی سایر کشورها  خواهیم دید از برکات رخدادی است که برگزاری‌اش را به اهالی شریف آن سامان و هنرمندان آتیه‌مند آن خطّه و تصمیم‌سازان آینده‌نگر عرصه‌های هنرهای نمایشی آن استان، تبریک گفته و سربلندی‌هایشان را در سایه‌ عنایات و  الطاف خداوند متعال خواستارم.»

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و ارگان‌های استانی به دبیری ساسان قجر از 17 تا 20 مهر 1402 در زنجان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است
با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و امید است شهر زنجان در مهر 1403، میزبان آثاری بیشتر از هنرمندان خارجی باشد.

|

نظرات کاربران