در حال بارگذاری ...
در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در صربستان مطرح شد

آمادگی رییس موسسه جهانی مایم برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ایران

مارکو استوجانوویچ، رییس موسسه جهانی مایم، ضمن دیدار با امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد (صربستان)، برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کشورمان به‌منظور تبادل تجارب و دیدگاه‌ها اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، مارکو استوجانوویچ (Marko Stojanovic)، رییس موسسه جهانی مایم، در آستانه سفرش به ایران برای شرکت در دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، روز جمعه چهاردهم مهر با امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد (صربستان) دیدار کرد.  

مارکو استوجانوویچ در این دیدار گفت: «این نخستین سفر من به ایران است و از این بابت بسیار هیجان‌زده هستم.» 

او ادامه داد: «سال گذشته خانم ایوانا وویچ، رییس سابق تئاتر ملی بلگراد و استاد دانشگاه هنر برای داوری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ایران دعوت شده بود. او نیز بابت حضورش در این کشور بسیار هیجان‌زده بود.» 

رییس موسسه جهانی مایم افزود: «با توجه به پیوستن ایران به بریکس و از آنجا که مرکز جهانی پانتومیم از پاریس به شانگ‌های چین منتقل شده است، کشورهایی مثل چین و امارات به عنوان اعضای بریکس در زمینه پانتومیم با صربستان همکاری دارند. با توجه به تمامی این موضوعات می‌توان جشنواره‌ای بین‌المللی در زمینه پانتومیم میان کشورهای عضو بریکس برنامه‌ریزی کرد.»

مارکو استوجانوویچ در پایان این دیدار ضمن ابراز آمادگی به‌منظور برگزاری کارگاه آموزشی در ایران برای تبادل تجارب و دیدگاه‌ها گفت: «امیدوارم در این سفر امکان دیدار و گفت‌وگو با مدیران تئاتر و امکان بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی ایران را داشته باشم.» 

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، انجمن هنرهای نمایشی ایران، خانه پانتومیم زنجان و ارگان‌های استانی به دبیری ساسان قجر از 17 تا 20 مهر 1402 در زنجان برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران