در حال بارگذاری ...
با حضور جمعی از مسئولین و پیشکسوتان هنرهای نمایشی

آیین اختتامیه دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک برگزار شد

با حضور ابراهیم قاسمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و جمعی از مسئولین و پیشکسوتان هنرهای نمایشی استان آئین اختتامیه دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در زنجان، ساعت 16 روز چهارشنبه  هفتم تیرماه سال جاری، آئین اختتامیه دومین رپرتوارهنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک در محل تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره)برگزار شد.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغازگر برنامه بود و پس از آن سرود جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز شد.در ادامه سیده لیلی حسینی دبیر این رپرتوار به روی صحنه رفت و گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه داد.وی سخن خود را با این جمله آغاز نمود : «هنر برتر از گوهر آمد پدید...به پاس سالها حضور موثر در عرصه ی تئاتر استان زنجان، تمامی اجراهای دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاههای هنرهای نمایشی پوپک به استاد حاج صفرعلی کریمی تقدیم می گردد. از خداوند بزرگ و مهربان، سلامتی و عافیت برای ایشان آرزومندیم.»

او ادامه داد : «آموزشگاه پوپک در خرداد 1398، با صدور مجوز از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت نام هنرجویان خود را آغاز نمود و پس از چهار سال و شکست بیماری کرونا، در سال 1401 نخستین رپرتوار هنرجویان را برگزار کرد و امسال با لطف خداوند و همت مدیریت محترم و اساتید و مربیان و عوامل آموزشگاه پوپک دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه هنرهای نمایشی پوپک برگزار شد. در این دوره ی یک ساله ی آموزشی اخیر در خدمت اساتید بزرگوار آقایان حسین عباسی نیا، محمد ولی فروتن، علیرضا فرید راد، علیرضا همتیان، معراج کرمی، جلال نوری، کریم کاموسی، علی رضایی راد و خانم نسرین نباتی بودیم.همچنین برای اجراهای رپرتوار و آماده سازی گروهها در خدمت مربیان و هدایت گران عزیز خانم ها فرشته جعفری، مهسا گیلک و آقای محمدحسین محمدی بودیم.»

حسینی افزود : «در دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه هنرهای نمایشی پوپک که به مدت پنج روز از 3 لغایت 7 تیر ماه 1402 برگزار شد در خدمت هیأت محترم داوران در دو بخش مقدماتی و تکمیلی B آقایان محمود عربخانی، رضا یاوری  و امیررضا مرادی و در بخش مقدماتی بزرگسالان و کودک و نوجوان خانم ها مهری قربانلو، مینا عبادی و زهره مسلمیون بودیم.در دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک با افتخار که در نوع خود بی سابقه و کم سابقه می باشد اجرای 20 نمایش توسط هنرجویان مستعد و توانای پوپک به روی صحنه رفت.

در دوره کودکان یک اثر («مارمولک بد ادا»)

در دوره نوجوانان دو اثر («خرمشیر» و «سفر سبز در سبز»)

در دوره مقدماتی بزرگسالان چهار اثر («پرسش»، «تکه ای از انگشتری ژنرال ماسیاس»،«دیگر مرا صدا نزن مادر» و «اپیدمی خنده»)

در دوره مقدماتی ویژه پنج اثر («سیکروگار ممنوع»، «کمدی پرواز»، «شهرک سینمایی»، «یک طبقه زیر زمین» و «من هزار و یک شب زنده ام»)

در دوره تکمیلی B  هشت اثر («اینجا خدا تنهاست»، «تناقض»، «گل های میخک»، «مرگ در می زند»، «قمری»، «اثر پروانه ای»، «خواهری» و «املت»)

در مجموع 20 اجرا حاصل دسترنج مدیریت، اساتید، مربیان، عوامل و هنرجویان خلاق و مستعد و پرتلاش پوپک به روی صحنه رفت.در پایان سپاس ویژه داریم از مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آقای حسنی، معاون محترم هنری و سینمایی دکتر قاسمی،آقای نعمتی ریاست محترم حوزه هنری، آقای کامیار کارشناس مسئول محترم هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، آقای رستم خانی کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، خانم سائلی مدیریت محترم فرهنگسرای امام خمینی (ره) و دیگر عزیزان که ما را در این امر یاری کردند.

کلام آخر.... به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست...به امید روزهای خوب برای تئاتر زنجان و به امید درخشش تک تک هنرجویان عزیزمان»

در ادامه برنامه ابراهیم قاسمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به روی صحنه رفت. او سخنان خود را با خیر مقدم به پیشکسوتان و افراد حاضر در سالن آغاز کرد.

این مقام مسئول ادامه داد : «هرجا نام گروه پوپک  و سرپرست محترم این گروه حمیدرضا قزلباش در میان باشد تئاتر در آنجا جریان دارد و من از بابت زحماتی که ایشان برای تئاتر زنجان می کشند تقدیر و تشکر می کنم.»

او در ادامه صحبت های خود به شیوه استاد شاگردی در زمینه هنر اشاره کرد و افزود :« شیوه استاد شاگردی یکی از شیوه های مهم در امر آموزش است که اخیراً مجدداً مورد توجه قرار گرفته است. در این شیوه هنرجویان موارد آموزشی خود را در محل هنر آموز و به صورت مستقیم از او یاد می گیرند.»

در ادامه حمیدرضا قزلباش مدیر مسئول آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک به روی صحنه رفت و ضمن تشکر از تلاش و زحمت اساتید دانشگاه از همه گروهها به جهت آماده سازی و اجرای این نمایش ها تقدیر نمود.او ادامه داد : «با اجراهایی که از این 20 گروه دیدم هنرجویان اشک من را در اجراها درآوردند و من به خاطر زحماتشان از ایشان تشکر می کنم.»

در ادامه برنامه، رونمایی از کتاب : «چو آرش نباشد کمانش به جاست» نوشته علیرضا فرید راد رونمایی شد.

در ادامه مراسم کریم کاموسی و آرین محمدی به روی صحنه رفتند و به اجرای دونوازی کاخن و هنگ درام پرداختند.

در ادامه مینا عبادی به نمایندگی از داوران بخش کودک، نوجوان و بزرگسالان مقدماتی دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک به روی صحنه رفت تا به قرائت آراء هیأت داوران این بخش بپردازد.

بخش کودکان :

هیأت داوران از تمامی بازیگران نمایش «مارمولک بد ادا» تقدیر بعمل می آورد.

بخش نوجوان:

بازیگری زن:

تقدیر بازیگری

هیأت داوران در این بخش از خانم ها الین عباسی و یلدا اسکندری بخاطر بازی در نمایش «خرمشیر» و همچنین خانم رویا توکلی بخاطر بازی درنمایش «سفر سبز در سبز» مشترکاً تقدیر بعمل می آورد.

منتخب بازیگری زن:

هیأت داوران در این بخش برگزیده ای ندارد.

بازیگری مرد :

تقدیر بازیگری مرد :

هیأت داوران در این بخش از آقای میلاد نجفی بخاطر بازی در نمایش «خرمشیر» تقدیر بعمل می آورد

منتخب بازیگری مرد :

هیأت داوران آقایان یاسین سلطانی و محمد فریدی را بخاطر بازی در نمایش «خرمشیر» منتخب این بخش دانست.

بخش مقدماتی بزرگسالان :

بازیگری زن :

تقدیر بازیگری :

هیأت داوران در این بخش از خانم ها آرزو رحمتی بخاطر بازی در نمایش «پرسش» و کیمیا فلاحی بخاطر بازی در نمایش «اپیدمی خنده» تقدیر بعمل می آورد.

منتخب بازیگری زن :

هیأت داوران در این بخش خانم آرینا چنگیز را بخاطر بازی در نمایش «دیگر مرا صدا نزن مادر» منتخب این بخش دانست.

بازیگری مرد :

تقدیر بازیگری مرد :

هیأت داوران در این بخش از آقای امیرحسین صفری بخاطر بازی در نمایش «اپیدمی خنده» تقدیر بعمل می آورد.

منتخب بازیگری مرد :

هیأت داوران در این بخش آقای محمدمتین عبائی را بخاطر بازی در نمایش های «پرسش» و «اثر پروانه ای» منتخب این بخش دانست.

نمایش های برگزیده بدون اولویت :

1- نمایش «مارمولک بد ادا»

2- نمایش «خرمشیر»

3- نمایش «پرسش»

هیأت داوران بخش مقدماتی بزرگسالان و کودک و نوجوان دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک : مهری قربانلو، مینا عبادی و زهره مسلمیون.

در ادامه مراسم بزرگداشت و تجلیل حاج صفرعلی کریمی برگزار شد و در این خصوص حسین عباسی نیا از پیش کسوتان هنرهای نمایشی استان دقایقی را راجع به ایشان صحبت نمود و در پایان هدیه ای به پاس سالها تلاش مثمر ثمر در عرصه هنرهای نمایشی به ایشان تقدیم شد.

در ادامه برنامه امیررضا مرادی به نمایندگی از داوران بخش مقدماتی ویژه و تکمیلی B دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک به روی صحنه رفت و به قرائت آراء این بخش پرداخت :

پوستر و بروشور :

تقدیر از رزا کابلی برای نمایش «یک طبقه زیر زمین»

گریم :

تقدیر از سوین طارمی برای نمایش «خرمشیر»

نور:

در این بخش هیأت داوران انتخابی ندارد

طراحی لباس :

تقدیر از هانیه  عمرانی برای نمایش «اثر پروانه ای»

طراحی صحنه :

 تقدیر از امیررضا صادقی برای نمایش «من هزار و یک شب زنده ام»

موسیقی :

تقدیر و تشکر از آرین محمدی برای همراهی و مشارکت در اجراهای رپرتوار

نمایشنامه نویسی :

تقدیر از نوید احدیان برای بازنویسی نمایشنامه «قمری»

تقدیر از هانیه عمرانی برای بازنویسی نمایشنامه «اثر پروانه ای»

کسب مقام سوم نویسندگی الهام محمدی برای نمایشنامه «خواهری»

در این بخش هیأت داوران برگزیده دوم و اول ندارد.

بازیگری زن :

تقدیر از مهسا بیات برای نمایش «شهرک سینمایی»

تقدیر از نیلوفر یوسفی برای نمایش «سیکروگار ممنوع»

تقدیر از رویا محمدی برای نمایش «خواهری»

تقدیر از نازنین موسوی برای نمایش «اثر پروانه ای»

بازیگری سوم زن مشترک برای مهشید محمودی برای نمایش «یک طبقه زیر زمین» و برای ستیلا اشراقی برای نمایش های «سیکروگار ممنوع» و «گل های میخک»

بازیگری دوم زن رزا کابلی برای نمایش «یک طبقه زیر زمین»

بازیگری اول زن مائده حسن خانی برای نمایش «من هزار و یک شب زنده ام.»

بازیگری مرد :

بازیگری سوم مشترک امیررضا صادقی برای نمایش «خواهری» و سپهر حسنی برای نمایش «گلهای میخک»

بازیگری دوم مرد : هیأت داوران در این بخش انتخابی ندارد

بازیگری اول مرد نوید احدیان برای نمایش «قمری»

کارگردانی :

تقدیر از امیررضا صادقی برای نمایش «خرمشیر»

سوم کارگردانی هانیه عمرانی برای نمایش «اثر پروانه ای»

دوم کارگردانی الهام محمدی برای نمایش «خواهری»

اول کارگردانی نوید احدیان برای نمایش «قمری»

آثار معرفی شده جهت اجرای عمومی به شرط تغییرات و تقویت اجرا بدون اولویت :

- نمایش« قمری»

- نمایش «من هزار و یک شب زنده ام»

- نمایش «یک طبقه زیرزمین»

- نمایش «خواهری»

هیأت داوران بخش مقدماتی ویژه و تکمیلی دومین رپرتوار هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی پوپک : محمود عرب خانی، رضا یاوری و امیررضا مرادی.




مطالب مرتبط

در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) رقم خورد

درخشش هنرمندان هنرهای نمایشی زنجانی
در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) رقم خورد

درخشش هنرمندان هنرهای نمایشی زنجانی

در آیین اختتامیه این رویداد رضا یاوری و علی رضایی راد بازیگران مرد نمایش «عروس کارون» شایسته تقدیر شناخته شدند و نسرین احمدخانی بازیگر زن همین نمایش موفق به دریافت جایزه دوم بازیگری زن این جشنواره شد.

|

نظرات کاربران