در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «کوری» در جشنواره تئاتر استان زنجان:

جعفر کریمی: تئاتر شهرستان خدابنده، رو به‌جلو حرکت می‌کند

جعفر کریمی که با کارگردانی نمایش «کوری» در سی و چهارمین جشنواره استان زنجان شرکت کرده است، بر این باور است که تئاتر شهرستان خدابنده، با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فعالیت پنج گروه نمایشی در سال ۱۴۰۱، حرکتی رو‌به جلو داشته است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان زنجان، سی و چهارمین جشنواره تئاتر این استان به دبیری امرالله حسنی که از روز سه‌شنبه یکم آذر در شهر زنجان آغاز شده است، امروز (پنجشنبه سوم آذر) به پایان خواهد رسید.

جعفر کریمی که با کارگردانی نمایش «کوری» از شهرستان خدابنده در این دوره جشنواره استان زنجان حاضر شده است، درباره کیفیت آثار شرکت‌کننده گفت: «این دوره از جشنواره، فاقد گروه‌های توانمند تئاتر استان است و صاحبان ایده و اندیشه که می‌توانند در رشد و اعتلای  هنر و جامعه تاثیرگذار باشند، در انزوا به سر می‌‌برند.»

او با اشاره به وضعیت تئاتر استان زنجان ادامه داد: «تئاتر استان زنجان به شدت دچار فرسودگی و انحطاط شده است. با این‌حال، شهرستان خدابنده با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تئاتر، امسال حرکتی رو به‌جلو را آغاز کرده است که نتیجه آن هم فعالیت پنج گروه تئاتری بود که سه گروه با نمایش‌های «کوری»، «شاعری که دیوانه شد» و «برداشت آخر» در جشنواره استانی پذیرفته شدند و دو گروه در نهایت در این رویداد هنری، حضور پیدا کردند.»

این هنرمند، درباره از سرگیری جشنواره تئاتر منطقه‌ای از امسال گفت: «یکی از بهترین اتفاق‌ها در تئاتر کشور، برگزاری مجدد جشنواره‌های منطقه‌ای است. چرا که برگزاری آن، فرصت تبادل اندیشه و اجراهای بیشتر را برای هنرمندان مهیا می‌سازد.»

نمایشنامه «کوری» توسط بهزاد سیفی نوشته شده که برگرفته از رمان «کوری» به نویسندگی ژوزه ساراماگو است.




مطالب مرتبط

با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد
با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد

با حضور عوامل جشنواره و همچنین مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آئین تجلیل از عوامل نخستین جشنواره آئینی سنتی کشور برگزار شد.

|

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

برای طرح تئاتر شهر زنجان، 80 میلیارد تومن بودجه اختصاص یافته است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

برای طرح تئاتر شهر زنجان، 80 میلیارد تومن بودجه اختصاص یافته است

محمدمهدی اسماعیلی در سفر به زنجان و در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر این شهر، از اختصاص بودجه 80 میلیارد تومانی برای ساخت تئاتر شهر زنجان خبر داد و خواستار تکمیل هر چه زودتر این پروژه شد.

|

نظرات کاربران