در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

از عوامل نمایش خاطرات خانه ای که نیست تجلیل شد

آئین تجلیل از عوامل نمایش خاطرات خانه ای که نیست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونین و کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از زنجان آئین تجلیل از عوامل نمایش «خاطرات خانه ای که نیست» ساعت 9 صبح روز چهارشنبه مورخ 1401/07/27 با حضور مدیرکل ، معاونین و کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، عوامل نمایش «خاطرات خانه ای که نیست» و سرپرست گروه نمایشی پوپک و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در محل تالار اندیشه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار گردید.

 در ابتدای جلسه ابراهیم قاسمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ضمن سلام و خوشامدگویی به حضار  و تقدیر از عوامل نمایش ارزشی خاطرات خانه ای که نیست افزود : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خیل برنامه های اجرایی خود که هر سال برگزار می کند جایگاه ویژه ای برای تئاتر و بویژه تئاتر های فاخر و ارزشی قائل است.

وی با اشاره به فعالیت های قبلی گروه نمایشی پوپک و شخص حمیدرضا قزلباش به عنوان سرپرست این گروه، وجود این گروه را غنیمتی برای تئاتر استان زنجان دانستند.

در ادامه مراسم حمیدرضا قزلباش ضمن عرض سلام به حاضرین در جلسه، به تقدیر از مدیرکل و معاون هنری و سینمایی و کارمندان امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان پرداخته و ضمن تقدیر از حسن نظر مدیرکل از نگاه ویژه وی به تئاتر قدردانی نمود.

در ادامه برنامه علیرضا فرید راد مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان سخنان خود را با سلام به حضار شروع نمود و در ادامه افزود هنرمندان تئاتر استان زنجان با جان و دل تئاتر کار می کنند و علی رغم همه محدودیت هایی که دارند در اوج صمیمیت و همکاری به تولید تئاتر می پردازند و من به عنوان مسئول انجمن تئاتر  شرمنده این اتحاد و همبستگی هستم.

در ادامه مراسم تجلیل، فرهاد ابوالفضلی کارگردان نمایش «خاطرات خانه ای که نیست» ضمن تقدیر از حسن نظر مدیرکل محترم، از تک تک اعضای گروه خود تقدیر و تشکر نموده و از اعتماد ایشان سپاسگزاری نمود.

سپس جلال نوری بازیگر نقش پدر در این نمایش به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.ایشان تئاتر را هنری گروهی دانست و از تلاش و همبستگی اعضای گروه در به ثمر نشستن این نمایش تشکر کرد.

در ادامه برنامه مریم بهادری مدیر مسئول مؤسسه دوخت رویاهای صحنه و طراح لباس نمایش «خاطرات خانه ای که نیست» ضمن تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برای صدور پروانه فعالیت این مؤسسه به عنوان اولین مؤسسه تخصصی در زمینه طراحی لباس تئاتر بیان نمود : این اولین نمایش در زنجان بود که ما دغدغه لباس نداشتیم و با آرشیوی که با همکاری کارگردانان نمایش های قبلی در محل مؤسسه تشکیل شده بود براحتی طراحی و دوخت لباس این نمایش را انجام دادیم.

در ادامه مراسم امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به جمع بندی مطالب و بیان نقطه نظرات خود پرداخت.ایشان با اشاره به بمباران شهر زنجان در زمان دفاع مقدس افزود در آن زمان من محصل بودم و در مدرسه حضور داشتم و به عینه شاهد بمباران شهر زنجان بودم.همین امر سبب گردید که با صحنه های این نمایش هم ذات پنداری بیشتری داشته باشم.

ایشان در خصوص دفاع مقدس افزودند به این دلیل این نام را بر روی جنگ تحمیلی عراق بر ضد ایران گذاشتند چون جنگ بر ما تحمیل گردید و ما ناچار به دفاع از سرزمین خود بودیم.تمام دول شرق و غرب در حمله به ایران متحد بودند و ایران با تمام جوانانش با جان و دل از کیان این سرزمین دفاع نمودند.نشان دادن رشادت های این عزیزان در زمان دفاع مقدس بر عهده هنرمندان تئاتر و دیگر هنرهاست.

ایشان با اشاره به حضور مقتدر استان زنجان در دوره های پیشین جشنواره ملی تئاتر فجر به خاطره ای از علی اکبر اوصانلو، پیشکسوت هنرهای نمایشی استان زنجان اشاره نموده و افزود در دوره های قبلی جشنواره فجر با توجه به حضور قدرتمند استان زنجان دیگر گروههای شرکت کننده مدام از حضور استان زنجان سوال می کردند و همیشه نگران رقابت با این استان بودند که امیدواریم با تلاش و ممارست هنرمندان جوان و انتقال تجربه توسط هنرمندان پیش کسوت استان زنجان دوباره جایگاه خود را در هنرهای نمایشی کشور بدست آورد.

ایشان در پایان با تقدیر از گروه نمایشی پوپک و عوامل نمایش «خاطرات خانه ای که نیست» این نمایش را یکی از نمایش های فاخر و ارزشی تولید شده در سال جدید دانستند که توانسته با مخاطب خود ارتباط نزدیک برقرار نماید.ایشان جای تولید اینگونه نمایش ها را در تئاتر استان خالی دانسته و اظهار امیدواری نمود که کارهای دفاع مقدسی و ارزشی سهم بیشتر ی از تولیدات تئاتر استان زنجان را تشکیل دهد.

در پایان برنامه با اهدای لوح تقدیر و جایزه تقدیر از عوامل نمایش «خاطرات خانه ای که نیست» تجلیل به عمل آمد. در متن این لوح آمده است :

هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و یک برهه زمانی نیست؛ گنجینه عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما می تواند از آن استفاده کند (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

هنرمند گرامی...

هنر پدیده ای شگرف است که تصویر را به ذهن و کلام را به جان منتقل و در نهاد انسان منقش کرده و فرهنگ می آفریند.در این میان هنر فاخر نمایش به شکلی جذاب، ارزش ها و مفاهیم والای انسانی از جمله دفاع مقدس را در صحنه به ظهور رسانده و ماندگار می نماید.

به این وسیله از حضور ارزشمند شما در اجرای عمومی نمایش فاخر و ارزشی خاطرات خانه ای که نیست تقدیر می نمایم.

از خداوند متعال توفیق روزافزونتان را برای خدمتگزاری در عرصه هنرهای نمایشی آرزومندم.

امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان




مطالب مرتبط

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم و شهردار زنجان

از  شهردار زنجان برای برگزاری جشنواره پانتومیم  تجلیل شد
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم و شهردار زنجان

از شهردار زنجان برای برگزاری جشنواره پانتومیم تجلیل شد

جلسه تجلیل از شهردار زنجان برای برگزاری دومین جشنواره پانتومیم زنجان، شنبه 26 آبان با حضور امرالله حسنی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ساسان قجر؛ دبیر جشنواره و علیرضا فیروزفر؛ شهردار این شهر در محل دفتر شهرداری زنجان برگزار شد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر زنجان

حسین رحمانی‌زاده: شاهد گسست نسلی در تئاتر استان هستیم
گفت‌وگو با عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر زنجان

حسین رحمانی‌زاده: شاهد گسست نسلی در تئاتر استان هستیم

حسین رحمانی‌زاده، عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر استان زنجان، می‌گوید هنرمندان جوان و پیشکسوتان هنرهای نمایشی، ارتباط چندانی با هم ندارند و برای همین در تئاتر زنجان، گسست نسلی به وجود آمده است.

|

از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

اعضای هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان زنجان معرفی شدند
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

اعضای هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان زنجان معرفی شدند

از سوی امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، ساسان قجر، امیر رجبی و حسین رحمانی زاده، اعضای هیئت انتخاب آثار انتخاب و معرفی شدند.

|

نظرات کاربران