در حال بارگذاری ...
در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد

نشست هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی با سرپرستان گروه‌های نمایشی پروانه دار زنجان

نشست هم افزایی و تبادل نظر در خصوص نحوه تعامل انجمن هنرهای نمایشی با گروههای پروانه دار استان زنجان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از زنجان، ساعت 18 سه شنبه 10 اردبیهشت، نشست اعضای هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی با سرپرستان گروه‌های نمایشی پروانه دار استان زنجان در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.

در این نشست که با حضور 10 نفر از سرپرستان گروه‌های نمایشی پروانه دار استان (یا نماینده ایشان) و 5 نفر اعضای هیأت مدیره جدید انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان به همراه بازرس این انجمن برگزار می‌شد با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز شد.

در ادامه  ساسان قجر، رئیس هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان، ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه به بیان دستور جلسه پرداخت.

وی گفت: بر اساس انتخاباتی که اسفندماه برگزار شد 5 نفر به‌عنوان اعضای هیأت مدیره، دو نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل و یک نفر به‌عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند که اقدامات تبعی برای ثبت این موارد در سامانه مؤسسات غیر تجاری استان و سامانه مؤسسات فرهنگی بلافاصله بعد از انتخابات آغاز گردیده است.

قجر با اشاره به استانی شدن فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی افزود: رعایت قوانین و مقررات خط قرمز اعضای جدید این انجمن است که این قوانین قبلاً از طریق فضای مجازی به سرپرستان گروه‌های نمایشی ارسال شده است.

در ادامه نشست حمیدرضا رستم خانی دبیر هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان و کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به توضیح مختصری در خصوص آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه پرداخت.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد سامانه ثبت گروه‌های نمایشی (استقرار) برای انجام تمدید گروه‌هایی که پروانه آن‌ها منقضی شده اضافه نمود بر اساس آئین‌نامه ثبت گروه‌های نمایشی هر گروه نمایشی موظف به اجرای عمومی حداقل یک کار  در سال است که در غیر این صورت پروانه گروه مربوطه با اعلام انجمن هنرهای نمایشی و تایید شورای بررسی استان لغو خواهد شد.

با توجه به شرایط کرونایی از سال 1395 تا سال 1400 گروه‌ها موظف به اجرای عمومی حداقل سه نمایش هستند با این پیش‌شرط که حداقل دوسوم اعضای هسته مرکزی گروه‌ها در آن نمایش حضور داشته باشند.

این گروه‌ها باید  برگه‌های تکمیل‌شده را به همراه مستندات ذکرشده در سامانه ثبت گروه‌های نمایشی بارگذاری نمایند.

در ادامه نشست سرپرستان گروه‌های نمایشی به بحث و تبادل‌نظر در خصوص گروه‌های نمایشی و مباحث مربوط به انجمن پرداختند و درنهایت موارد زیر تصویب شد.

الف)آثاری  که قصد شرکت در جشنواره تئاتر استانی سال 1401 را دارند اجراهای عمومی خود را تا ده روز مانده به آغاز جشنواره انجام دهند

ب) جهت تعیین رابطین شهرستان‌های تابعه با انجمن هنرهای نمایشی هر شهرستان پیشنهاد‌ها خود را به همراه رزومه‌های مربوطه به انجمن معرفی نمایند

ج) جهت هماهنگی و هم‌افزایی گروه‌ها، یک کار فاخر با حضور گروه‌های نمایشی برنامه‌ریزی و اجرا گردد.

 (د  برای ایجاد ارتباط بیشتر گروه‌ها،گروه‌هایی که در یک شهرستان اجرا دارند در صورت تمایل اجرای خود را در شهرستان‌های دیگر استان نیز انجام دهند.

گروه‌های حاضر در این نشست عبارت بودند از:1-گروه نمایشی آکانزانیا، 2-گروه نمایشی آنودیا،3- گروه نمایشی بهاران،4-گروه نمایشی پوپک، 5-گروه نمایشی ساحل، 6- گروه نمایشی ساخت، 7- گروه نمایشی شهید آوینی خرمدره، 8- گروه نمایشی عرفان، 9- گروه نمایشی قلندر، 10 گروه نمایشی آرمان

گروه‌های غایب در این نشست عبارت بودند از: 1- گروه نمایشی بهانه، 2- گروه نمایشی بوم، 3- گروه نمایشی پاپیلی، 4- گروه نمایشی تماشا، 5-گروه نمایشی تی آرت و6-گروه نمایشی صبا

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران