در حال بارگذاری ...
بازیگر نمایش معرفی شده از استان زنجان به چهلمین جشنواره فجر

جشنواره فجر باید محل ارائه ایده‌های نو باشد

بازیگر نمایش «پارادایم» معرفی شده از استان زنجان به چهلمین جشنواره فجر گفت: جشنواره فجر باید محل ارائه ایده های نو باشد.

علی رضایی راد بازیگر فعال تئاتر استان زنجان  متولد 13 دی ماه 1370 و عضو گروه پوپک است که 1- بازی در نمایش «تکم چی» به کارگردانی حسین عباسی نیا 2- بازی در نمایش «کوسا گلین» به کارگردانی حسین عباسی نیا3- بازی در نمایش «منجوق سووآ سالما» به کارگردانی حسین عباسی نیا 4- بازی در نمایش »زنگ تفریح» به کارگردانی حسین عباسی نیا5- بازی در نمایش «X+Y=0» به کارگردانی حسین عباسی نیا 6- بازی در نمایش «چووشی» به کارگردانی حسین عباسی نیا 7- کارگردانی و بازی در نمایش «موش های صحرایی  شب ها می خوابند» (تنظیم متن از حسین عباسی نیا از داستانی به همین نام از بوشرت) 8- کارگردانی و بازی در نمایش «در مضار توتون» 9- نویسندگی و بازی و کارگردانی در نمایش «علم و ثروت» 10- بازی در نمایش «جزر و مد» 11- بازی در نمایش «شب بی پایان فاخته» 12- بازی و کارگردانی نمایش «آراز» جشنواره ملی دانشجویی مشهد 13- بازی در نمایش «کاغذ باطله» 14- بازی در نمایش «حسین آقا» به کارگردانی رضا یاوری 15- بازی در نمایش «شب شغال» به کارگردانی غلامرضا مهدیون 16- بازی در اجراخوانی «بق بقوی کفترا» با هدایت رضا یاوری17- بازی در رادیو تئاتر «زنی که امروز هم ساعت 6 آمده بود» 18- کارگردانی نمایش «مصاحبه» 19- بازی در نمایش «کمدی استشمامات» به کارگردانی فرهاد ابوالفضلی 20- بازی در نمایش «برجک شماره 37» 21- بازی در نمایش «روزهای بی قوام» 22- بازی  در نمایش «آهو دختر شهر آفتاب» 23- بازی در نمایش خیابانی «مرزبان» به کارگردانی علی عباسی 24- بازی در نمایش «ار تولاما» به کارگردانی حمیدرضا قزلباش 25- بازی در نمایش «قلیان اویونی» به کارگردانی حمیدرضا قزلباش 26- کارگردانی و بازی در نمایش «آب در آتش» 27- بازی در نمایش «خوخانلار» به کارگردانی حمیدرضا قزلباش 28- بازی در نمایش «پارادایم» به کارگردانی امیررضا مرادی 29- کارگردانی نمایش «برلین» 30- بازی در نمایش «تکم اویونی» به کارگردانی حمیدرضا قزلباش آثاری است که در کارنامه او به چشم می‌خورد. در سی و سومین جشنواره تئاتر استان زنجان با نمایش «پارادایم» به عنوان بازیگر و با نمایش «برلین» به عنوان کارگردان حضور داشت که در نهایت نمایش «پارادایم» توانست به عنوان یکی از کارهای برگزیده به دبیرخانه چهلمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شود.به بهانه این حضور خبرنگار ایران تئاتر از زنجان گفتگویی را با این بازیگر جوان انجام داده است که حاصل آنرا می خوانید :

شما به عنوان یکی از بازیگران فعال تئاتر استان زنجان و بازیگر نمایش منتخب و معرفی شده به عنوان برگزیده تئاتر استان و معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر چه اعتباری برای شما به ارمغان آورد و آیا مسئولیت شما را در قبال ارتقای تئاتر استانتان سنگین تر کرد یا خیر ؟

نمی‌توانم به این سوال قاطعانه و رو راست پاسخ ندهم در وهله اول هیچ جشنواره‌ای قرار نیست به هنرمند اعتبار دهداین هنرمند است که با تعهد خود به تئاتر،به جشنواره‌ها اعتبار می‌دهد در وهله دوم این جشنواره نیست که تعیین کننده هنرمند بودن یا نبودن یک فعال در عرصه پر مشقت تئاتر پایتخت یا شهرستان باشد لذا اعتبار یک آرتیست بخصوص در عرصه تئاتر از مردم است.مسئولیت ما به عنوان هنرمندتشخیص ضرورت‌ها در هر برهه از تاریخ است به نظرم جشنواره تئاتر استانی هم باید از دایره ایدئولوژی و چهارچوب‌ها رها شود و بر ضرورت هایی که شرایط مردمان را برای هنرمند واجب می‌کند بپردازد.مسئولیت ما تمرکز بر ضرورت هاست.شما در سوالتان گفتید بازیگر فعال....آیا بازیگر فعال بازیگر مسئول نیست نمیخواهیم پاسخ سوال را با سوال تمام کنم اما سوال مطرح شده به این معناست که هنرمند با تکیه بر جشنواره‌ها و حضور در جشنواره هاست که می‌تواند برای بودن و حضورش در هر عرصه برگ ضمانت داشته باشد.این معنای غم انگیزی از شرایط تئاتر ایران است.

به طور کلی اهمیت راه یابی به جشنواره فجر برای هنرمندان شهرستانی را از دیدگاه یک بازیگر پر کار چطور ارزیابی می‌کنید؟

جشنواره تئاتر فجر باید بستری برای تعامل هنرمندان فعال این عرصه باشد.اگر بنا را بر تعامل هنرمندان تئاتر ایران بگذاریم و از توانمندی‌های همه تئاتر ی ها بخصوص جهانبینی هنرمند قرن بیست و یک در ایران بگذاریم این عملکرد ضعیف جشنواره تئاتر فجر در قبال مسئولیت هایش را نشان می‌دهد که در دهه اخیر نگاه ویژه‌ای به شرایط تئاتر شهرستان و حضور فعال آن در جشنواره‌ها را تسهیل نمی‌کند.جشنواره باید محل ایده‌های نو باشد مخصوصا جشنواره تئاتر فجر که مهمترین رویداد تئاتر ایران است.

 اگر به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کردید در زمان حضور چه مطالباتی داشتید؟

امیدوارم حضور همه گروهها در تمام روزهای برگزاری جشنواره دائمی باشد نه اینکه گروهی طی دو روز بیاید و اجرا کند و برود.برای همه اعضاء بستری برای حضور در نشست‌ها و ورکشاپ‌ها در نظر گرفته شود.مهمتر از همه آسیب شناسی تئاتر شهرستان با مدیران وقت وزارت ارشاد و انجمن هنرهای نمایشی جزو برنامه‌های اصلی این رویداد باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران