در حال بارگذاری ...

10 اثر در جشنواره بیست و نهم تئاتر استان زنجان به رقابت خواهند پرداخت

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان از رقابت ۱۰ اثر در بیست ونهمین جشنواره تئاتر استان زنجان خبر داد.

حسین نجفی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با یادآوری اینکه بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان زنجان را پیش رو داریم، گفت: بی‌تردید این جشنواره ماحصل تمرین یک سال تلاش گروه‌ها و هنرمندان تئاتر استان است.

وی تعداد آثاری را که درخواست حضور در جشنواره بیست و نهم تئاتر استان زنجان را داشتند 20 اثر عنوان و تصریح کرد: این تعداد اثر توسط هیئت انتخاب آثار، داوری و درنهایت 10 اثر برای شرکت در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان زنجان انتخاب شد که 2 اثر از ابهر، یک اثر از خرمدره، یک اثر از خدابنده و شش اثر نیز از شهر زنجان جزو آثاری است که در این جشنواره حضور دارند، نجفی اظهار کرد: اجرای آثار قرار است از روز 20 شهریورماه آغازشده و تا 23 ماه جاری نیز ادامه داشته باشد. همچنین بعدازظهر روز 23 شهریورماه و در ساعت 18 شاهد برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره خواهیم بود. رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در خصوص وضعیت هنرهای نمایشی استان زنجان نیز گفت: با توجه به اینکه هیئت‌رئیسه جدید که حدود 18 ماه است انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان را در دست گرفته است، به گفته هنرمندانی که در این انجمن حضور دارند و نیز به گفته هنرمندانی که سالیان قبل در انجمن حضور داشتند و امروز بعد از چند سال دوباره در این انجمن حضور پیدا می‌کنند، کمیت و کیفیت آثار تولیدشده در سطح استان بسیار بالا رفته است.

نجفی ادامه داد: خوشبختانه دوره‌هایی در انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار می‌شود و توانسته‌ایم در حدود 60 نفر هنرجوی تئاتری جدید را به گروه‌های فعال تزریق کنیم. این در حالی است که چند نفر از این هنرجویان نیز که پارسال به‌عنوان هنرجو به این انجمن مراجعه کرده بودند، امسال در قالب گروه‌های مختلف در چند جشنواره حضور داشتند.

وی یادآور شد: در نیمه دوم سال قرار است کارگاه آموزشی‌هایی را به همراه نقد و بررسی کارها و فصل دوم یکشنبه‌های تئاتر زنجان را برگزار کنیم تا گام‌های بلندی در راستای افزایش کیفیت کارها و شناخت بیشتر هنرمندان و هنر جویان از تئاتر برداریم.

در پایان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان به تعامل و همکاری گروه‌ها با یکدیگر و ارائه ایده‌های مؤثر برای ارتقاء هنر تئاتر تأکید کرد و خواستار پویایی و تلاش بیش‌ازپیش گروه‌ها و هنرمندان تئاتر استان زنجان شد.




مطالب مرتبط

با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد
با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبان کشور برگزار شد

با حضور عوامل جشنواره و همچنین مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آئین تجلیل از عوامل نخستین جشنواره آئینی سنتی کشور برگزار شد.

|

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

برای طرح تئاتر شهر زنجان، 80 میلیارد تومن بودجه اختصاص یافته است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

برای طرح تئاتر شهر زنجان، 80 میلیارد تومن بودجه اختصاص یافته است

محمدمهدی اسماعیلی در سفر به زنجان و در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر این شهر، از اختصاص بودجه 80 میلیارد تومانی برای ساخت تئاتر شهر زنجان خبر داد و خواستار تکمیل هر چه زودتر این پروژه شد.

|

نظرات کاربران