در حال بارگذاری ...
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان :

شهرداری بازوی اجرایی متولیان اصلی فرهنگ و هنر زنجان است

مریم شعبانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، یکی از بال‌های اجرایی حمایت کننده جشنواره موسیقی و تئاتر «ائل» زنجان بود که دلسوزانه از اجرای این رویداد حمایت کرد. در حاشیه این جشنواره با او به گفت و گو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

به گزارش تئاتر زنجان،  مریم شعبانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان ضمن اشاره به رغبت شهرداری زنجان در خصوص اجرای این جشنواره گفت: به نظر من ارتباط بین شهرداری و هنرمندان باید دو جانبه و دو طرفه باشد. یعنی هم هنرمندان برگزاری چنین رویدادهایی را از شهرداری طلب کنند و هم شهرداری ها  باید به رویدادهای هنری و هنرمندان بپردازند.

او افزود: همانطور که از اسم سازمان مشخص است، یک ارگان فرهنگی، اجتماعی ورزشی است. به این معنا که پتانسیل حرکت در مسیرهای تعیین شده را داریم و این مسیرها و دایره فعالیت‌ها مشخص شده است. به عبارتی دست شهرداری برای برگزاری و پرداخت به رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی باز است. اما آنچه که اهمیت بالایی دارد تمایل پیمانکاران و کنندگان و مجریان برگزاری رویدادها است.

شعبانی گفت: اگر امروز رویداد فرهنگی و هنری در شهر در حال وقوع است اصلی ترین دلیل آن تمایل خود هنرمندان و سازمان های خصوصی است که رغبت و پیگیری آن ها باعث همکاری و مشارکت شهرداری در این اتفاقات مبارک شده است.

او ادامه داد: آنچه در اساسنامه سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری آمده است دامنه اختیارات این سازمان را در مشارکت های اینچنینی مشخص کرده است. شهرداری متولی اصلی و اجرایی فرهنگ در شهر نیست و فرهنگ و هنر متولی خاص خود را دارد، اما مشارکت کلمه ایی است که روی آن تاکید داریم؛ یعنی شهرداری توانایی کامل مشارکت در رویداد های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را دارا است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: شهرداری مثل یک بال و بازوی اجرایی در کنار متولیان اصلی فرهنگ و هنر و ورزش حضور دارد و آماده هر گونه مشارکت است. این حرف به این معنی نیست که شهرداری در اجرا و برگزاری رویداد ها پیش قدم نیست و به سمت هنرمندان حرکت نمی کند اما تمایل شهرداری بیشتر همکاری و مشارکت با متخصصانی است که دغدغه و تخصص فرهنگ و اجتماع و هنر دارند.

در ادامه شعبانی در رابطه با پرداخت به هنر تئاتر و فرهنگ  و تاثیرگذاری روی افراد جامعه از سنین کودکی افزود: من برای این موضوع از مثال همیار پلیس استفاده میکنم که چگونه در رشد و پرورش فرهنگ رانندگی از سنین کودکی تاثیرگذار است. فرهنگ سازی در کودکان به مراتب تاثیرگذار تر از وقتی است که آن ها از سن و دنیای کودکی خود فاصله گرفته اند. فرهنگ جامعه ما به سمت فرزند سالاری در حرکت است و این بهترین فرصت برای تربیت و تاثیرگذاری بر روی این سالارهای آینده ساز است.

شعبانی گفت: در تئاتر هم وضعیت به همین منوال است و من باید برای پرداخت به چنین مسئله ای به دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک زنجان تبریک بگویم. چرا که بار ها دیده ام کودکانی را که برای تماشای نمایش ها پدر و مادر خود را مدت ها در سالن نشانده اند و این همان اتفاقی است که باید می‌افتاد. در یک جمله اگر بخواهم به اهمیت این موضوع اشاره کنم، توجه به آموزش در کودکی همانند حکاکی بر روی سنگ است و سخت از بین می رود.

مریم شعبانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در پاسخ به این سوال که یک هنرمند چه ویژگی های کاری باید داشته باشد تا برای چنین رویدادهایی، مورد اعتماد شهرداری واقع شود گفت: فضای شهرداری به گونه ای است که جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد و نگاه و طرح یک هنرمند باید به آن اندازه از پختگی رسیده باشد که اعتماد این سازمان را جلب کند. در فلسفه شهرداری یک طرح هنری برای رسیدن به مرحله اجرایی باید از فیلتر متخصصان هنر گذشته باشد و طرح پخته و کاملی به دست شهرداری برای اجرای آن برسد که ساسان قجر مثال خوبی برای این نوع هنرمندان است که با ارائه طرح کامل و جامع توانست نظر مثبت سازمان را برای حمایت از جشنواره «ائل» جلب کند.




مطالب مرتبط

با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است
با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و امید است شهر زنجان در مهر 1403، میزبان آثاری بیشتر از هنرمندان خارجی باشد.

|

با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی دو دوره جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان برگزار شد
با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

آئین تجلیل از عوامل اجرایی دو دوره جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان برگزار شد

روز پنج شنبه 24 اسفند ماه 1402 با حضور عوامل دو دوره جشنواره و همچنین مدیرکل و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آئین تجلیل از عوامل اجرایی دو دوره جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان برگزار شد

|

در نشست ساسان قجر  با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان مطرح شد:

جشنواره‌هایی با پشتوانه علمی  هنر زنجان را به جهانیان معرفی می‌کند
در نشست ساسان قجر با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان مطرح شد:

جشنواره‌هایی با پشتوانه علمی هنر زنجان را به جهانیان معرفی می‌کند

حاج علی اکبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در نشستی با ساسان قجر دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم، برگزاری جشنواره هایی با پشتوانه علمی را راهی برای نشان دادن اهداف کشور به جهان نشان دانست. که به وسیله برگزاری جشنواره هایی از این دست، می‌توان چهره زنجان و هنرش ...

|

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم و شهردار زنجان

از  شهردار زنجان برای برگزاری جشنواره پانتومیم  تجلیل شد
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم و شهردار زنجان

از شهردار زنجان برای برگزاری جشنواره پانتومیم تجلیل شد

جلسه تجلیل از شهردار زنجان برای برگزاری دومین جشنواره پانتومیم زنجان، شنبه 26 آبان با حضور امرالله حسنی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ساسان قجر؛ دبیر جشنواره و علیرضا فیروزفر؛ شهردار این شهر در محل دفتر شهرداری زنجان برگزار شد.

|

گفتگو با بازبین و داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان

ساسان قجر : اجرای نمایش در خیابان با نمایش خیابانی تفاوت دارد
گفتگو با بازبین و داور سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان

ساسان قجر : اجرای نمایش در خیابان با نمایش خیابانی تفاوت دارد

ساسان قجر که هم مسئولیت هیأت انتخاب آثار و هم مسئولیت داوری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان را بر عهده داشت معتقد است هنرمندان باید آموزش ببینند و متوجه بشوند که معنی تئاتر خیابانی با اجرای نمایش در خیابان یا میدان‌ها فرق می‌کند. دیدن نمایش‌های روز دنیا می‌تواند موجب ...

|

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

در آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، دو نمایش صحنه‌ای «مرثیه‌ای برای کلمات» به کارگردانی سجاد انصاری و «لابیرنت» به کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان به جشنواره مناطق فجر معرفی شدند.

|

از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

اعضای هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان زنجان معرفی شدند
از سوی دبیر سی و پنجمین دوره

اعضای هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان زنجان معرفی شدند

از سوی امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، ساسان قجر، امیر رجبی و حسین رحمانی زاده، اعضای هیئت انتخاب آثار انتخاب و معرفی شدند.

|

نظرات کاربران